მასწავლებელი: სახელი გვარი: ბელა კუჭუხიძე პირადი ნომერი:
0200105380
საგანი: ისტორია
სწავლების საფეხური საბაზო /კლასი IX
მოსწავლეთა პროფილი 5 მოსწავლე. სსსმ მოსწავლე კლასში
არ არის.
თემა: რამ განაპირობა საქართველოს
,,ოქროს ხანის“ დიდების დასასრული
საჭირო დრო:45 წუთი
სამოდელო გაკვეთილის ტიპი: პრობლემაზე
ორიენტირებული
<წინარე ცოდნა:მოსწავლეები
ფლობენ ინფორმაციას საქართველოს ოქროს ხანის შესახებ.
<უნარ -ჩვევები- * შეუძლიათ დროსა და სივრცეში ორიენტაცია.
* ინფორმაციის მოპოვება
და დახარისხება.
* ფაქტებისა და მოვლენების ინტერპრეტაცია.
* პრობლემის გააზრება,
მსჯელობა და ანალიზი.
<გაკვეთილის
მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ მსჯელობას საქართველოს ოქროს ხანის
შესახებ.
მოპოვებული ინფორმაციის თანახმად აღწერენ მონღოლთა შემოსევებს საქართველოში, შეაჯამებენ მიღებულ ცოდნას, გამოკვეთავენ
დიდების დაცემასთან დაკავშირებულ პრობლემებს და შეიმუშავებენ მისი გადაჭრის ალტერნატიულ
გზებს, შესაძლებელი იყო თუ არა ოქროს ხანის დიდების შენარჩუნება. განუვითარდებათ ანალიზის,
მსჯელობის, კრიტიკული აზროვნების, ალტერნატიული გზების ძიების უნარ-ჩვევები.
ისტ.IX.3 მოსწავლეს შეუძლია
დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითი
სტრუქტურები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მსჯელობს
სხვადასხვა ეპოქის ქართული სამეფოების სახელმწიფო მოწყობის შესახებ. გამოავლენს მათ
შორის მსგავსებას და განსხვავებას.
·
ახასიათებს
და ადარებს სხვადასხვა პერიოდში სახელმწიფო მმართველობით სტრუქტურებში განხორციელებულ
რეფორმებს.
ისტ.IX.5
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საშინაო და საგარეო ფაქტორების გავლენა ქართულ
სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე :
·
მსჯელობს
კონკრეტულ საგარეო პოლიტიკურ ცვლილებებზე, რომლებმაც გავლენა მოახდინა ქართულ სახელმწიფოებრივობაზე.
·
აანალიზებს
და ადარებს საგარეო ფაქტორის გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტზე.
ისტ.IX.5 მოსწავლე
მსჯელობს კონკრეტული საგარეო პოლიტიკურ ცვლილებებზე, რომელმაც გავლენა მოახდინა ქართულ
სახელმწიფოებრივობაზე.
·
აანალიზებს,
საგარეო ფაქტორების გავლენას საშინაო ვითარებაზე.
·
აფასებს
შექმნილ პოლიტიკურ ვითარებას.
·
მსჯელობს
მის გამომწვევ მიზეზებზე.
·
გამოთქვამს
საკუთარ მოსაზრებებს პოლიტიკურ ცვლილებებზე.
·
აანალიზებენ
და ასკვნიან თუ რა მიზეზებმა განაპირობა საქართველოში ოქროს ხანის დასასრული.
გამოყენებული რესურსები:
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი, საქართველოს ისტორიული ფიზიკური რუკა, პროექტორი, კომპიუტერი,
თაბახის ფურცლები, მარკერები, ფერადი ფურცლები, სტიკერები, ფლირჩატი.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზება
|
სასწავლო
რესურსი
|
დრო
|
თითოეული აქტივობის
ბოლოს მისაღწევი
შედეგი.
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება
მოსწავლეებს გავაცნობ
გაკვეთილის
თემას.
მიზანს,და შეფასების
რუბრიკებს.
|
ვერბალური
ახსნა
|
მთელი კლასი
|
დაფა, ცარცი
პროექტორი კომპიუტერი
მოლოდინის
ხე.
|
5წთ
|
მოსწავლეები გაეცნობიან
გაკვეთილის
თემას, მიზანს,
შეფასების რუბრიკების.
ყურადღების მობილიზების,
ვარაუდების და მოსაზრებების გამოთქმა.
|
2
|
გამოწვევის ფაზა
მოსწავლეები ნახავენ ოქროს ხანის ამსახველ პრეზენტაციას,
რომლის ბოლოში წაიკითხავენ ლექს,,ბორბალი დატრიალებულა“
|
მთელი კლასი
|
პროექტორი, ფოტო მასალა
|
5წთ
|
მოსწავლეების მოტივირება.
|
|
3
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება
მოსწავლეები ფოტომასალისა და წინარე ცოდნაზე დაყრდნობით
ისაუბრებენ საქარველოს ოქროს ხანაზე და რუკაზე აღნიშნავენ საქართველოს იმ ეპოქის
საზღვრებს ,,ნიკოფსიიდან დარუბანდამდე’’
|
რუკის და ფაქტობრივი მასალის ცოდნა
|
მთელი კლასი
ინდივიდუალურად
|
საქართველოს ისტორიული რუკა.
ფოტომასალა.
|
5წთ
|
წინარე ცოდნის
გააქტიურება,
იციან დროსა და სიფრცეში ორიენტირება,ინფორმაციის
ინტერპრეტაცია
|
4
|
ახალი მასალის ახსნა
მოსწავლეებს წინასწარ უნდა მოეძიებინათ ინფორმაცია
მონღოლებზე.ჩემს მიერ გადაცემული და მათ მიერ მოძიებული მასალის საფუძველზე საკმაო ინფორმაცია მიღეს მონღოლთა ლაშქრობებისა და ბატონობის შესახებ საქართველოში.
კითხვა-პასუხი
:1როდის გამოჩდნენ მონღოლები პირველად საქართველოში.
2. ვის მეფობის დროს გაბატონდა მონღოლები საქართვველოში
3. რა გადასახადები დააკისრა ქართველებს მონღოლებმა.
4. რამ განაპირობა
ორ მეფობა
საქართველოში
5. როგორ განვითარდა მონღოლთა ბატონობა საქართველოში
|
მინი-ლექცია,
აქტიური მოსმენა
კითხვა - პასუხი
|
კლასთან ერთად
ინდივიდუალურად
|
პროექტორი, კომპიუტერი
სახელმძღვანელო -,,საქართველოს ისტორია“.
|
10წთ
|
ინფორმაციის მოპოვების,
მოსმენის, გააზრების და ანალიზის უნარი.
|
5
|
,, დიალოგი’’
მოსწავლეები
ორ ჯგუფად გაიყოფა, ჩხირის საშუალებით აირჩვევენ დიალოგის საკითხს. თითოეული
ჯგუფის წევრები წარმოადგენენ თავიანთ მოსაზრებას შემდეგ საკითხებზე კითხვა პასუხის
რეჟიმში
1.რა საშინაო და საგარეო პოლიტიკური ვითარება იყო ამ დროს საქართველოში
2.რა მიზეზებმა განაპირობა მონღოლების წარმატებით
საქართველოს დაპყრობა.
|
წერითი
დიალოგი.
|
ჯგუფური -
ინდივიდუალური
|
თაბახის ფურცლები,
მარკერები, ფერადი სტიკერები
|
10წთ
|
უვითარდებათ პრობლემის გააზრებისა,
მსჯელობის და ლოგიკური ზროვნების უნარი,
თანამშრომლობის
უნარ-ჩვევა.
|
6
|
კლასი აგრძელებს
დისკუსიას თემაზე, თუ რატომ დასრულდა ოქროს ხანა. შეიძლებოდა თუ არა მისი შენარჩუნება.
შემდეგ წარმოადგენენ
პრეზენტაციას.
|
ინდივიდუალური, მთელი კლასი
|
6წთ
|
ხდება მსჯელობა, სინთეზი და ანალიზი და ალტერნატიული გზების ძიება
|
||
7
|
შეფასება
განმავითარებელი/
განმსაზღვრელი
საშინაო დავალება: შეაფასეთ რა შედეგები მოუტანა მონღოლთა
ბატონობამ საქართველოს .
|
მოსმენა
|
ინდივიდუალური,
ჯგუფური
|
4წთ
|
მოსწავლეებს შეუძლიათ
ისტორიული საკითხების განსხვავება
მსჯელობა, ავლენენ
ცოდნას და
აკეთებენ დასკვნებს, უვითარდებათ თამშრომლობითი უნარი, სწავლა სწავლების ხარისხის
ამაღლება მოსწავლეზე ორიენტირებული გარემოს შექმნა.
|
No comments:
Post a Comment