გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებელი:ბელა
კუჭუხიძე
|
|
საგანი:ისტორია
|
კლასი:VIII
|
თემა:ადამიანის ძირითადი უფლებები და თავისუფლებები .
|
დრო:45 წუთი
|
მოსწავლეთა
პროფილი:კლასში არის 5 მოსწავლე
|
|
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეებმა დაახასიათონ
ადამიანის სხვადასხვა საზოგადოებისადმი მიკუთვნების ნიშანთვისებები და პირობები,შეადარონ
ადამიანის ღირსებები,თავისუფლებისა და თანასწორობის დაცვა სხვადასხვა ეპოქაში.ინფორმაციის
აღქმა,ფაქტების დახარისხება ,ლოგიკური აზროვნება,პოზიციის გამოხატვა და დაცვა.
მოსალოდნელი
შედეგები:აზრის ლოგიკურად ჩამოყალიბება,ცხოვრებისეული მაგალითების მოძიება,სანდო
და სარწმუნო წყაროების შერჩევა,მოძიებული ინფორმაციის დახარისხება,პრობლემის გადაჭრა,დასკვნების
გაკეთება.
|
|
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
ადამიანის სხვადასხვა საზოგადოებისადმი მიკუთვნების,ნიშან-თვისებების და პირობების
დახასიათება.ადარებენ ადამიიანის ღირსებას,თავისულებისა და თანასწორობის დაცვას სხვადასხვა
ეპოქაში.
|
|
საჭირო
წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები: მოსწავლეებს გააჩნიათ გარკვეული ცოდნა ადამიანთა უფლებების
და მოვალეობის შესახებ. დაგროვილი ცოდნის ანალიზის უნარი. ურთიერთ შეფასების და თვით
შეფასების უნარი.
|
|
შეფასება
და თვითშეფასება:განმსაზღვრელი და განმავითარებელი
|
|
სასწავლო მასალა და რესურსები:8
კლასის ისტორიის სახელმძღვანელო ავტორი გ. სანიკიძე,დაფა,ფლირჩატები,მარკერები,კომპიუტერი.
|
|
აქტივობა # 1: გონებრივი
იერიში
აქტივობის მიზანი:წინარე
ცოდნის გახსენება
აქტივობის აღწერა:მოსწავლეები დაფიქრდებიან
და უპასუხებენ შემდეგ კითხვებს:რა მიმართებაშია ერთმანეთთან ადამიანის ულებები და
მოვალეობები,რას ნიშნავს თავისუფლება? რისი უფლება აქვს თითეოულჩვენთაგანს და რა
მოვალეობები გვაკისრია ერთმანეთის მიმართ?როგორ ფიქრობთ საჭიროა თუ არა მათი ცოდნა?რატომ?პასუხი
დაასბუთეთ? 12წუთი
აქტივობა # 2: მინი
ლექცია10წუთი
აქტივობის მიზანი:მოსწავლეები
ეცნობიან და იღებენ ინორმაციას ადამიანთა უფლებების დაეკლარაციის შესახებ.
აქტივობის აღწერა:მინი
ლექციის მოსმენის შემდგომ ორ ჯგუფად გაყოფილ
მოსწავლეებს ეძლევათ დავალება გაიხსენონ საფრანგეთის 1798წლის რევოლუციონერთა მოთხოვნები
და გამოთქვან მოსაზრებები,რა როლი შეასრულა საფრანგეთის რევოლუციამ ადამიანის უფლებების
დაცვასთან მიმართებაში.
აქტივობა # 3: ახალი
მასალის პროვოცირება.
აქტივობის მიზანი:შესასწავლი
მასალის სიგრმისეული წვდომა.
აქტივობის აღწერა:საგაკვეთილო ტექსტისა და წყაროს მიხედვით T-დიაგრამის შედგენა, რის მიხედვითაც
მოსწავლეები ახდენენ
დიფერენციაციას შეუზგუდავ და შესაზგუდ ულებებს
შორის.15წუთი
|
|
დავალება:
ჩაატარონ კვლევა თემაზე „ადამიანის რა ულებები ირგვეოდა საქართველოში საბჭოთა წყობის
დროს“3წუთი
|
|
შეფასება:
მოსწავლეები შეფასდებიან შეფასების რუბრიკების მიხედვით5წუთი
|
დაბალი
1-5
|
საშუალო
6-7
|
საშუალოზე
მაღალი 8-9
|
მაღალი
10
|
არ შეუძლიათ დაახასიათონ ადამიანის სხვადასხვა საზოგადოებისადმი მიკუთვნებულობის
ნიშანთვისებები. ვერ ადარებენ ადამიანის გირსებას, თავიისუფლებას და თანასწორობას
სხვადასხვა ეპოქაში.
არ შეუძლია დახმარების მიუხედავად
მოპოვებული ინფორმაციის დიფერენციაცია.
|
საჭიროებს დახმარებას რათა შესძლოს
დაახასიათოს ადამიანის სხვადასხვა საზოგადოებაში
მიკუთვნებულობის
ნიშანთვისებები, ადამიანის გირსებას, თავიისუფლებას
და თანასწორობას სხვადასხვა ეპოქაში.
საჭიროებს დახმარებას მოპოვებული უნფორმაციის დიფერენციაციისთვის.
|
მოსწავლე ახასიათებს ადამიანის სხვადასხვა საზოგადოებაში მიკუთვნებულობის
ნიშანთვისებებს, ადამიანის გირსებას, თავიისუფლებას
და თანასწორობას სხვადასხვა ეპოქაში.
ცდილობს მოპოვებული ინფორმაციის დიფერენციაციას.
|
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ადამიანის
სხვადასხვა საზოგადოებაში მიკუთვნებულობის
ნიშანთვისებებს, ადამიანის გირსებას, თავიისუფლებას
და თანასწორობას სხვადასხვა ეპოქაში.
ახდენს მოპოვებული ინფორმაციის დიფერენციაციას.
|
შეფასების რუბრიკა
წყაროზე მუშაობის
შეფასების კრიტერიუმი
ნიშანი
|
1-3
|
4-6
|
7-8
|
9-10
|
დოკუმენტის
ანალიზი
|
უბრალოდ აღნიშნავს ერთ ან ორ ფაქტს დოკუმენტიდან
|
ჩანს, რომ ესმის დოკუმენტის შინაარსი; გვთავაზობს
დოკუმენტის მინიმალურ ანალიზს
|
გამოაქვს
დოკუმენტიდან ზუსტი ინფორმაცია; ასხვავებს ფაქტს
და ავტორისეულ მოსაზრებას
ერთმანეთისგან
|
იძლევა დოკუმენტის ღრმა
ანალიზს და ინტერპრეტაციას: ასხვავებს ფაქტს
და ავტორისეულ მოსაზრებას
ერთმანეთისგან, ადგენს ავტორის სანდოობას, მსჯელობს წყაროს
ტენდენციურობაზე
|
ისტორიული კონტექსტის ცოდნა
|
თითქმის არ ამჟღავნებს
ეპოქის ცოდნას
|
ამჟღავნებს
ეპოქის გარკვეულ ცოდნას, თუმცა უშვებს
ზოგიერთ უზუსტობას
|
იყენებს ეპოქის ცოდნას
წყაროში განხილული საკითხების ანალიზის
დროს
|
ამჟღავნებს
ეპოქის ღრმა ცოდნას; უკავშირებს წყაროს
იმ სპეციფიკურ ისტორიულ
კონტექსტს, რომელშიც შეიქმნა იგი
|
წყაროს მთავარი საკითხის
(საკითხების ) და ავტორის მიზნების
განსაზღვრა
|
არ ცდილობს
განსაზღვროს წყაროს მთავარი
საკითხი
|
ზოგადად აღწერს ერთ-ერთ
საკითხს, რომელსაც ეხება წყარო
|
განსაზღვრავს
მთავარ საკითხს და ცდილობს იმსჯელოს
ავტორის მიზნებზე
|
განსაზღვრავს
მთავარ საკითხს, ესმის წყაროდან
ავტორის მიზნები, გამოაქვს წყაროდან
მეორადი ინფორმაცია
|
T - სქემის შეფასეის
რუბრიკა
მოსწავლეები ფასდება
ინდივიდუალურად განმსაღვრელი ქულებით.
მიღებული ცოდნის
საფუძველზე მოსწავლეებმა უნდა მოახდინონ
კონსტიტუციის მიხედვით ადამიანების
უფლებები და უფლებების შეზღდვა
უფლებეი
|
უფლებების შეზღუდვა
|
|
|
მოსწავლეთა სია: ბოკუჩავა ნინო
გაბელაია ალეკო
გაბელაია ბექა
გაბელაია გოგა
ჭანტურაია საბა
VII კლასში
ჩატარებული საჩვენებელი გაკვეთილის რეფლექსია
რას
მივაღწიე
|
რომელი
აქტივობა დამეხმარა მიზნის მიღწევაში
|
რამ
დამაბრკოლა
|
რას
შევცვლიდი
|
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment